Škoda Vision C detailne !

Než sa však pozrieme do kabíny , znovu sa pozrime na exteriér . Počas slávnostnej premiéry Škoda zmienila celý rad skôr neznámych detailov . Vieme tak , že ona výrazná bočná línia bola pomenovaná Tornádo a tvar zadného bočného okna dizajnéri Škody označili ako plutva . Prvýkrát bol pritom tento prvok predstavený na Octaviu tretej generácie . Celková silueta vozidla má evokovať rýchlosť , dynamický dojem majú umocniť bezrámové dvere .






Pôsobivým detailom sú potom skryté kľučky dverí , ktoré automaticky pri priblížení ruky ( a po odomknutí vozidla ) vyskakujú do dlane . Zrovna tento prvok ale asi do predaja nedorazí . V prípade nových svetiel je tomu presne naopak . Tie čelné navyše majú evokovať národnú hrdosť , pretože inšpiráciou im bol český kryštál . Zadné potom pre zmenu opätovne formujú tvar písmena " C " , rozdelené však boli na dve časti .

Vizuálne prehliadku potom môžeme uzavrieť zmienkou o nízkom aerodynamickom odpore karosérie , ktorého koeficient aj vďaka vyššie spomenutým finesám typu zapustených klik dosiahol hodnotu 0,26 . Okrem nízkeho odporu sa tak dá - aj s ohľadom na spomínaná použité uhlíkové vlákna - očakávať aj nízka hmotnosť , presné hodnoty však značka nezverejnila . Podvozok štúdie vychádza z modulárnej platformy MQB , kolesá majú priemer 19 " .

Viac vieme o motorovom priestore , kde pracuje 1,4 litrový motor schopný spaľovania benzínu aj zemného plynu . Jeho výkon činí 81 kW/110 koní , zatiaľ čo spotreba bola vyčíslená na 3,4 kg , respektíve 5,1 metra kubického . Emisie CO2 majú pre zmenu dosahovať hodnoty iba 91 g / km , po stránke jazdnej dynamiky však bola zverejnená iba maximálka 214 km / h Je teda zrejmé , že pár koní naviac by vozu len prospelo .

Teraz už môžeme nastúpiť do kabíny , ktorá nakoniec počíta len so štyrmi cestujúcimi . Každý z nich má k dispozícii samostatné sedadlo , pričom vzadu nechýbajú dva výsuvné displeja pre prehrávanie multimédií , čítacie lampičky po stranách dverí a individuálne nastaviteľné výduchy klimatizácie . Hlavové opierky sú potom integrované do operadiel , aby vodiči nebránili vo výhľade vzad .

Samotný šofér má pre zmenu k dispozícii voľne programovateľný prístrojový štít s veľkým displejom a 3D grafikou . Druhú , tentokrát už dotykovú , obrazovku nájdeme na vrcholku stredovej konzole , pod ňou nošlo svoje miesto ovládanie klimatizácie zakomponované do dekoračné plochy z jedného kusa skla . Pôsobivo spracovaný je napokon aj volič automatickej prevodovky .

Naša posledná zmienka potom bude patriť praktickosti , na ktorú nebolo ani cez dôraz na vzhľad zabudnuté. Dvere pojmú litrové fľaše , široké piate dvere sa kvôli jednoduchšiu manipuláciu s nákladom vyklápajú naozaj vysoko . Mimo to nechýba ani sieťový program alebo bočné uzatvárateľné schránky na drobnosti .